et:Our DNA:CUPRA Electric performance new-cupra-leon-kl16 EE/ET

ELEKTRI JÕUD. CUPRA MOODI

Puhas innovatsioon koos CUPRA sooritusvõimega ja elektri pakutavate eelistega: alates mootori maksimaalsest pöördemomendist kuni väiksemate heitmekogusteni.

MEIE ELEKTRIMOOTORID

e-HYBRID kasutab nii bensiini kui ka elektrit, 100% elektriauto töötab aga täielikult akutoitel.

CUPRA%20Electric%20performance%20range%20front

e-HYBRID

CUPRA Leon 5D ja Leon SP (245 hj) täiselektriline sõiduulatus on 52 km.

Sõida elektrimootoriga heitmevabalt. Või lülita auto ümber bensiinile – see pikendab sõiduulatust ja annab Sinu käsutusse 245 hobujõudu*.

Elektrimootor (BEV)

Sõida kogu aeg heitmevabalt peagi müügile saabuva CUPRA 100% elektriautoga – CUPRA El Borniga.

Pista pistik pessa ja lae. Tänu 77 kWh akule on CUPRA El Borni täiselektriline sõiduulatus tervelt 500 km*****.

EELISED

Parem sooritusvõimele ja keskkonnale. Elektromobiilsus pakub nutikamat ja jätkusuutlikumat liikumisvõimalust koos paljude kasulike eelistega.

Girl%20next%20to%20a%20CUPRA%20car

Soodushinnaga või tasuta parkimine

Elektriautoga saad parkida soodsamalt või täitsa tasuta, lisaks kehtivad soodustariifid paljudel tasulistel teedel.

Pole enam keelatud tsoone

Võid sõita otse keskusesse. Või kuhu iganes Sul linnas sõita on vaja. 

Toetused ja maksuvabastused

Kasuta ära elektriauto ostmisel kehtivaid toetuseid** ning muid maksuvabastuse programme.  

Tasuta avalikud laadimispunktid

Kasuta võimalust ja lae oma CUPRA elektriauto sentigi maksmata tasuta üldkasutatava laadijaga täis. 

LAADIMINE

CUPRA Electric performance range charger

LAADIMINE

Pole vahet, kuhu lähed – võid kindel olla, et laadimiskoha leiad alati.

Auto laadimiseks on olemas lai valik kiireid ja tõhusaid laadimislahendusi. Kui laed kodus, kulub CUPRA Leoni PHEV-versiooni laadimiseks CUPRA laadijaga kõigest 3 tundi ja 40 minutit***. Või 6 tundi***, kui kasutad tavalist elektripistikupesa. Kui viibid kodunt eemal, saad laadida autot mugavalt igas avalikus laadimisjaamas.

Auto laadimiseks on olemas lai valik kiireid ja tõhusaid laadimislahendusi. Kui laed kodus, kulub CUPRA Leoni PHEV-versiooni laadimiseks CUPRA laadijaga kõigest 3 tundi ja 40 minutit***. Või 6 tundi***, kui kasutad tavalist elektripistikupesa. Kui viibid kodunt eemal, saad laadida autot mugavalt igas avalikus laadimisjaamas.

CUPRA CONNECT

Juhi laadimist ja reguleeri temperatuuri salongis kaugjuhtimise teel ning leia üles lähimad laadimisjaamad, kasutades rakendust CUPRA CONNECT.

CUPRA%20CONNECT%20app%20from%20a%20smartphone

e-Manager

Juhi laadimispotsessi distantsilt: kontrolli enne teeleasumist aku laetuse taset ja sõiduulatust äpi kaudu. 

Kasuta kliima kaugjuhtimise funktsiooni ja määra kindlaks soovitud sisetemperatuur, et konditsioneer või kütteseade vastavalt vajadusele automaatselt tööle hakkaks.

Väljasõiduajad

Sisesta ühekordne või korduv väljasõiduaeg. Auto laeb end selleks ajaks automaatselt täis ja reguleerib sisekliima sobivaks.

Leia üles lähipiirkonna laadimisjaamad – vaata laadimisseadmete tüüpe ja jaamade lahtiolekuaegu info- ja meelelahutussüsteemi ekraanilt.

Vaata lähemalt

CUPRA ELEKTRIAUTODE KKK


e-HYBRID (PHEV) asub kusagil sisepõlemismootoriga auto ja täiselektrilise auto (EV) vahepeal. Tänu akule saab e-HYBRIDi kasutada täiselektriliseks sõitmiseks. Kui auto on täielikult laetud, saab ainult akutoitel läbida 25–70 kilomeetrit. Lühematel teekondadel toimib e-HYBRID nagu täiselektriline sõiduk (BEV), mis ei vaja üldse bensiini. Kui elektrivarud saavad otsa, saab auto aga erinevalt täiselektriautost (BEV) üle minna tavalisele hübriidrežiimile. e-HYBRIDi laadides kulutad sõites vähem kütust, ent see ei ole autosõiduks kunagi tingimata vajalik.

Aku on ainult sõiduki pardal oleva generaatoriga laadimiseks liiga suur, seepärast tuleb auto laadimiseks kas elektripistikupesaga või laadimisjaama laadijaga ühendada. Uudne elektri- ja sisepõlemismootori koostöö võimaldab kütust säästa ning vähendab heitgaase, tagades samas ka erakordselt nauditava sõidukogemuse.

Lühematel teekondadel, näiteks linnaliikluses, kasutab sõiduk ainult elektrienergiat. Erinevates sõidutingimustes maksimaalse tõhususe tagamiseks kasutab auto aga elektri- ja sisepõlemismootori kombinatsiooni – näiteks pikematel teekondadel või järsu kiirendamise korral. Kui elektrimootorit toitev aku on tühi, kasutab auto ainult sisepõlemismootorit.


Kerghübriidid, mida ei laeta laadimiskaabliga, kasutavad elektrimootorit sisepõlemismootori toetamiseks.

Hübriidautode puhul on elektrimootor ja aku kerghübriidiga võrreldes suuremad. Hübriidautod võivad lühikeste distantside korral kasutada ainult elektrimootorit ning laadida akut mootori või regeneratiivpidurdamise abil.

Pistikhübriidi saab sõna otseses mõttes laadimiseks kodus või avalikus laadimisjaamas vooluvõrku ühendada. Tänu suuremale akule ja elektrimootorile on selle elektriline sõiduulatus tunduvalt suurem. Pistikhübriid võimaldab paljudel inimestel tavapärase kodu ja töökoha vahelise teekonna läbida heitgaasivaba elektrimootori jõul.


Driver’s of a plug-in hybrid benefit from an almost silent driving experience in all-electric mode, as well as additional acceleration power (torque) thanks to the electric motor.

Many plug-in hybrid vehicle owners already manage most of their journeys in electric mode as daily trips are usually well under 50 kilometres in range. Depending on your electricity tariff, considerable savings are made when compared to a vehicle with a classic combustion engine. But with a plug-in hybrid, you never have to give up complete autonomy: if the battery charge or capacity is not sufficient, the combustion engine will be automatically activated as required.

This category of vehicles also has economic advantages: through direct aid and subsidies for electric vehicles. And indirectly, with tax advantages thanks to their lower CO2 emissions.


Enamik kasutajatest laevad enda sõidukeid öösel kodus autovarjualusesse või garaaži paigaldatava koduse laadijaga (Wallbox). Teised kasutavad töökohas või avalikes kohtades leiduvaid laadimisjaamu, mida kohtab õnneks üha sagedamini.

Pistikhübriidi saab laadida tavalisest elektripistikupesast, koduse laadijaga või avalikus laadimisjaamas. Pistikhübriidi maksimaalne energiatõhusus saavutatakse siis, kui auto aku on täiesti täis laetud ning seetõttu tuleks kaaluda auto laadimisvõimalust just kodus või tööl. Pistikhübriidi tuleks laadida võimalikult sageli, et auto sellele paigaldatud elektrimootorit maksimaalselt ära kasutaks.


Pistikhübriidi täiselektriline sõiduulatus oleneb aku suurusest. CUPRA suudab olenevalt mudelist üksnes elektri jõul läbida maksimaalselt 50–60 km. Kui elektrimootorit kasutatakse koos sisepõlemismootoriga, saab mõistagi läbida palju pikema maa.

Täiselektriline sõiduulatus oleneb muidugi ka mudelist, sõidustiilist, maastikust ning teeoludest. Pistikhübriidi peamine eelis on see, et laadimiskordade vahel saab kasutada vajaduse korral alati bensiinimootorit, mistõttu ei ole tarvis liikumisvabaduse pärast muret tunda.


Laadimisaja pikkus võib varieeruda. See oleneb paljudest erinevatest asjaoludest, näiteks välistemperatuurist, aku temperatuurist, kasutatavast laadimisseadmest, aku seisundist ja sõiduki seisukorrast. Täpsed laadimisajad on välja toodud iga pistikhübriidi tehnilistes andmetes.


Pistikhübriidi saab laadida standardse laadimiskaabliga, mis ühendatakse tavalise 3-klemmise elektripistikupesaga. Kiiremaks laadimiseks võid kasutada laadimisjaama või koju paigaldatud laadijat (Wallbox). CUPRA laadija on varustatud omaenda laadimiskaabliga. Avaliku laadimisjaama kasutamiseks vajad nn üldkasutatavat vahelduvvoolu laadimiskaablit, mille mõlemas otsas on Type 2-pistik. Lisaks laevad pistikhübriidid end ka ise regeneratiivpidurdamise abil.


8 aastat või 160 000 km, olenevalt sellest, kumb täitub esimesena.


Tähtsaim aku töökindlust ja mahtuvust mõjutav väline tegur on temperatuur. Seepärast tuleb eriti talvel autot laadimisprotsessi ajal sõiduks kindlasti „ette valmistada“, st akut ja autosalongi enne sõidu alustamist soojendada. Suvel peab neid seevastu jahutama. Nii säästad energiat sõidu ajaks, lisaks on optimaalsel temperatuuril olev aku juba kohe pärast auto käivitamist eriti energiatõhus. Sinu auto optimeeritud tööstrateegiad vähendavad temperatuuri mõju nii palju kui võimalik. Lisaks temperatuurile sõltub aku tööiga ka kasutajaga seotud teguritest: kliimaseadme kasutamisest, sõitjate arvust, pagasi raskusest, sõidustiilist jms.


Pistikhübriidi tehnoloogiaga on varustatud viieukseline CUPRA Leon (180 kW), CUPRA Leon Sportstourer (180 kW) ja CUPRA Formentor (150 kW ja 180 kW).


*In reference to the CUPRA Leon PHEV
** Pending certification
***Subsidies may vary as per geographical region.

****Charging times vary in relation to the following factors: external and battery temperature, maximum voltage of your charger system and its current condition, as well as battery condition and the use of other electrical equipment in the car during charge.